Снимка: Булфото, архив

23% ромските деца никога не са посещавали училище и детска градина.

Една пета от децата в 1 клас са ромчета, няма отпадащи до 4 клас, но след това до 12 клас само 3-4% от тези деца завършват средно образование, а само 1% - висше.

Още по темата

Тази статистика изнесе председателят на синдиката на българските учители Янка Такева на конференция за социализиране на децата от ромски произход в училището и обществената среда.
 
Според нея основната причина за това, че за техните родители образованието не е ценност.

Такева обяви, че у нас вече е родено второ поколение деца от неграмотни майки, така че образователната система има спешна нужда от промени.

"Ако нямат завършен десети клас, тези деца няма да могат да вземат даже и книжка за управление на МПС", предупреди тя.

Професор Татяна Дронзина пък е категорична, че интеграцията на ромските деца трябва да е задача на много институции.

"Асенчо като отпадне от четвърти клас, си е Асенчо ничий, колко хиляди деца са ничии тогава, които отиват на улицата, кой има ангажименти  към него?", попита риторично тя, цитирана от БНР.

Пенчо Хубчев от фондация "Фридрих Еберт" поиска пренаписване на учебниците за седми клас, но не от университетски преподаватели, а от учители.

Написани са на неразбираем за децата език, като за студенти и това отвращава децата от образованието, коментира той.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase